Kundecase: Ajax København
“Vi har ikke kapaciteten til at varetage det selv!”
Selvom Ajax København er Danmarks største håndboldklub, er virksomheden – og dermed ressourcerne bagved klubben – begrænsede. Og når man er en mindre virksomhed, handler det om at bruge tiden og ressourcerne på dét, som kompetencerne rækker til. Og det var netop den erkendelse, som bestyrelsesmedlem Daniel Svensson gjorde.
“Vi havde brug for kvalificeret og professionel hjælp til at varetage nogle arbejdsopgaver, som fylder enormt meget i den branche, vi er i. Og i en mindre virksomhed som vores er det svært at have kapaciteten til at varetage de her opgaver – for eksempel sygemeldinger – hvis man gerne vil have, at det skal gøres godt”, fortæller han.
Derfor rakte Ajax København ud til Nem-HR i håbet om, at de kunne blive den samarbejdspartner, som virksomheden så desperat havde brug for.
Og her husker Daniel tydeligt, hvordan det føltes, da de indledningsvist tog kontakten.
“Vi oplevede, at vi blev taget enormt godt imod – både på et personligt og et professionelt plan. Vi mærkede hurtigt, at Nem-HR altid fulgte op på vores opgaver og hjalp os med at afdække alle vores muligheder indenfor hvert enkelte sag. Og endnu vigtigere: alle opgaverne blev fulgt helt til dørs og ikke sluppet på et uhensigtsmæssigt tidligt tidspunkt. Det gjorde bare, at vi med det samme følte os utrolig professionelt rådgivet uanset hvilken case, vi stod med.”
Nøgleordene for Daniel var struktur, ihærdighed og professionalisme.
“Som person er jeg ikke selv synderligt struktureret. Så det er især et fantastiske samarbejde for mig at have, fordi Nem-HR går til alle opgaverne med en enorm professionalisme, ihærdighed og struktur. Det afhjælper mig enormt meget i min hverdag, hvor jeg har rigtig mange kasketter på”, siger han.
Netop fordi Nem-HR er så stor en hjælp for Ajax København, synes Daniel også, at de er alle pengene værd. Han er nemlig overbevist om, at der for eksempel var en stor chance for, at de ville kunne miste en masse penge på forkert indberettede sygemeldinger, hvis de ikke havde Nem-HR til at hjælpe dem med indberetningen. Nu ved de, at de altid får den helt rigtige kompensation.
Men det er faktisk ikke kun dét, som Daniel fremhæver som noget af det mest værdifulde ved samarbejdet.
“Nu ved vi også med sikkerhed, at vores medarbejdere bliver tilbudt den allerbedste behandling muligt”.